top of page

Bond pjesme - rangirane

Bond. James Bond. Serijal koji traje gotovo šezdeset godina. Tijekom toga vremena, pristup snimanja i način razmišljanja o sedmoj umjetnosti drastično se mijenjao nekoliko puta. Poznatoga tajnoga agenta glumilo je čak šest različitih glumaca. Ako se potrudimo, pronaći ćemo milijun razlika između prvoga i zadnjega filma koji je izašao, ali jedan je stalni čimbenik najviše obilježio legendaran status serijala – prisutnost grandiozne uvodne špice i njoj pridružene tematske pjesme. Dobra Bond pjesma iznimno je bitna za dobar Bond film jer ona postavlja njegov ton, atmosferu, a ponekad i radnju. Neke su bile toliko dobre da su prešle svoj filmski status i postale samostalni klasici, dok su neke lošije pjesme tjerale gledatelje iz kino-dvorana prije nego što je film uopće i započeo. U ovoj rang listi navedene su sve Bond pjesme osim onih u Dr. No (u kojemu je prisutan samo legendarni instrumental koji se nalazi u svim Bond filmovima) i Never Say Never Again (film službeno nije dio serijala).

24. Madonna – Die Another Day (Die Another Day)

Po mnogima, riječ je o najgorem Bond filmu, a pridružena mu je i najgora pjesma. U tom smislu, pjesma savršeno opisuje film koji slijedi. Madonna je opravdano bila jedna od najpopularnijih pop-umjetnica prošloga stoljeća, ali ova je pjesma predstavlja u najgorem izdanju. Glazba nimalo ne odgovara ugođaju bilo kojega filma u serijalu, a stihovi su, blago rečeno, katastrofalni (“Sigmund Freud, analyze this”).

23. Lulu – The Man With The Golden Gun (The Man With The Golden Gun)

John Barry skladatelj je odgovoran za više od polovice Bond pjesama koje su izvodili raznovrsni umjetnici. Neke su odlične, neke su prosječne, a samo je jedna potpuni promašaj. Čitajući tekst ove pjesme, teško je zamisliti što mu je prolazilo kroz glavu. Neinteresantan i prazan instrumental praćen je stihovima kojima je više u interesu opisivati Bondov kvalitetan seksualni život nego uvesti gledatelja u film (“Who will he bang? We shall see, oh yeah!”).

22. Sam Smith – Writing’s On The Wall (Spectre)

Članovi Radioheada, jedne od najpopularnijih (a ujedno i najkvalitetnih) grupa današnjice, prije nekoliko su se godina ponudili kao autori buduće Bond pjesme. Odgovora nije bilo, ali pjesma je unatoč tome bila objavljena u slično vrijeme kada i službena pjesma filma Spectre, u izvedbi Sama Smitha. Writing’s On The Wall možda i ne bi bila toliko nisko na ovome popisu da je ne možemo usporediti s nečim što je daleko maštovitije i hrabrije te, najbitnije, jedinstveno. Izvedba koju slušamo u filmu sastavljena je od mnogobrojnih Bond klišeja, bez ikakvih instrumentalnih iznenađenja.

21. Sheena Easton – For Your Eyes Only (For Your Eyes Only)

For Your Eyes Only pjesma je koja je pamćena isključivo po tome što je dio Bond filma. Izvedba je prazna i nemaštovita, a većina će je slušatelja zaboraviti nakon nekoliko minuta.

20. A-Ha – The Living Daylights

Prvi film u kojemu je Bonda glumio Timothy Dalton obilježen je pomalo suhoparnom pjesmom, koja je više prikladna za popodnevnu krimi-seriju poput Zakon i Red. Unatoč crescendu koji započinje na polovici, pjesma se ne ističe i ne ostavlja nikakav emotivni doživljaj.

19. Jack White & Alicia Keys – Another Day To Die (Quantum of Solace)

Another Day To Die savršeno predstavlja film u kojemu se nalazi. U teoriji zvuči kao odlična ideja, ali krajnji je rezultat pomalo nekoherentan i prazan, ujedno i puno lošiji od svojega prethodnika. Jack White i Alicia Keys ponekad ostavljaju dojam kao da pjevaju dvije različite pjesme, a kaotične izmjene u instrumentalu nimalo im ne pomažu. Ipak, na trenutke osjetimo tragove odlične pjesme koja, nažalost, nije ostvarila svoj potencijal.

18. Matt Monro – From Russia With Love (From Russia With Love)

Riječ je o izvedbi kojoj se ne može ništa zamjeriti, ali pjesmi instrumentalno nedostaje identitet kojim bi je povezali s Bond filmom. S druge strane, tekst postoji isključivo u službi praznoga opisa radnje.

17. Gladys Knight – License To Kill (License To Kill)

License To Kill vjerojatno je najmračniji film u serijalu, ispunjen krvavim nasiljem i, za promjenu, osobnim motivima protagonista. Istoimena je pjesma prihvatljiva, ali svojim blagim tonom nikako ne predstavlja film u kojemu se nalazi, što je pomalo razočaravajuće.

16. Shirley Bassey – Moonraker (Moonraker)

Moonraker je rekordna, treća izvedba Shirley Bassey u ovome serijalu, ali ujedno i najslabija. Pomalo podsjeća na razvodnjene verzije njezinih prijašnjih izvedbi, koje će se kasnije spominjati u ovoj rang listi.

15. Tom Jones – Thunderball (Thunderball)

Tekst ove pjesme sastoji se od gotovo mitskih opisa avantura i osobina Jamesa Bonda, u odličnoj izvedbi Toma Jonesa. Unatoč tome, pjesma nakon nekoga vremena gubi smjer i nedostaje joj raznolikosti koja je vizualno prisutna u uvodnoj špici.

14. Garbage – The World Is Not Enough (The World Is Not Enough)

Iako je izvedba vrlo dobra, ponovno je teško naći element pjesme koji se ističe iznad ostatka diskografije Jamesa Bonda.

13. Duran Duran – A View To A Kill (A View To A Kill)

Roger Moore imao je 57 godina kada je posljednji puta glumio Jamesa Bonda na velikome ekranu. Kao rezultat toga, filmu nedostaje smjera i energije. Jedina je iznimka zabavna uvodna pjesma koja barem nakratko uspijeva vratiti film u život.

12. Rita Coolidge – All Time High (Octopussy)

Još jedno loše izdanje starijega Rogera Moorea djelomično je spašeno uvodnom pjesmom. Rita Coolidge svojim glasom uspijeva izgraditi mističnu auru koja je Jamesa Bonda oduvijek činila privlačnim protagonistom.

11. Carly Simon – Nobody Does It Better (The Spy Who Loved Me)

Prijašnja dva naslova opisivala su najgore razdoblje Rogera Moorea kao Jamesa Bonda, ali The Spy Who Loved Me vjerojatno predstavlja najbolje. Pjesma Carly Simon vrlo dobro opisuje nostalgični osjećaj koji dobijemo kada vidimo klasičnoga Bonda u vrhunskoj formi.

10. Shirley Bassey – Diamonds Are Forever (Diamonds Are Forever)

Drugo po redu izdanje Shirley Bassey ujedno je i drugo najbolje. Lako je razumjeti zašto je više puta sudjelovala u izvođenju Bond pjesama. Svojim mističnim i suptilno agresivnim glasom uspješno priprema gledatelje na dvosatnu avanturu ispunjenu adrenalinom.

9. Billie Eilish – No Time To Die (No Time To Die)

S obzirom da istoimeni film još nije izašao, teško je procijeniti koliko pjesma vjerno opisuje njegovu atmosferu. Ipak, čak i sada možemo biti impresionirani činjenicom da je izvedba jedinstvena i iznenađujuće suzdržana, što je prikladno oproštaju Daniela Craiga od uloge Jamesa Bonda.

8. Louis Armstrong – We Have All The Time In The World (On Her Majesty’s Secret Service)

On Her Majesty’s Secret Service jedini je film u serijalu koji Jamesu Bondu daje jasnu završnicu, bez mogućnosti stvaranja nastavka na temu filma. Ta završnica ujedno je i sretna, što je savršeno opisano u šarmantnoj izvedbi Louisa Armstronga.

7. Sheryl Crow – Tomorrow Never Dies (Tomorrow Never Dies)

U nekim dijelovima ispunjena napetošću, a u drugima melankolijom, Tomorrow Never Dies pjesma je koja s lakoćom privlači pozornost. Nekarakteristična vokalna izvedba Sheryl Crow zvuči manje moćno od drugih izvedbi u serijalu, ali to pridonosi spomenutoj melankoliji, posebno istaknutoj u refrenu.

6. Shirley Bassey – Goldfinger (Goldfinger)

Svi opisi izvedbe Diamonds Are Forever vrijede dvostruko za Goldfinger. Pjesma sadrži opise koji su toliko vješti i živopisni da gledatelj upoznaje antagonista prije nego što je film uopće započeo.

5. Tina Turner – Goldeneye (Goldeneye)

Pierce Brosnan bio je u najboljoj formi kada je glumio tajanstvenu, suptilnu stranu Jamesa Bonda. Njegov prvi Bond film nakratko je oživio franšizu, mijenjajući nasilniji pristup u (i dalje kvalitetnim) filmovima Timothyja Daltona. Pjesma Tine Turner odlično predstavlja novu eru, privlačeći pozornost svojim standardno vrhunskim glasom, ispunjenim životom i šarmom. Progresivnim padom kvalitete Brosnanovih filmova padala je i kvaliteta pjesama, no Goldeneye ostaje savršeni uvod u novu eru.

4. Adele – Skyfall (Skyfall)

Na početku nam je predstavljen usporen, gotovo apokaliptični zvuk koji je potvrđen prvim stihom pjesme. Ovo je kraj. James Bond je star, tek krhka sjena onoga što je nekoć bio. Ipak, eksplozivni nam refren pokazuje da Bond još ima snage. Sve navedeno ne bi ostavilo toliki dojam bez vrhunske vokalne izvedbe Adele, čiji glas ostavlja trajni utisak čitavim trajanjem filma.

3. Chris Cornell – You Know My Name (Casino Royale)

Pokojni frontmen Audioslavea i Soundgardena bio je izrazito nekonvencionalan izbor za izvođača Bond pjesme, kao što je i Daniel Craig tada bio upitan glumački izbor. Ipak, Casino Royale vjerojatno je najbolji film u serijalu, ispunjen vrhunskim glumačkim izvedbama. Iako se bez problema može argumentirati da postoje puno bolje Bond pjesme, razuzdani i živahni ton pjevanja i instrumentala savršeno predstavljaju uvod u mladoga, brutalnijega Jamesa Bonda. Bijeg od standardnoga ugođaja prijašnjih pjesama serijala odgovara manje profinjenome Bondu koji još nije ostvario svoj status. Ikoničnu glazbu serijala zato ne čujemo sve do zadnjega kadra filma, u trenutku kada Daniel Craig prvi puta izgovori legendarnu rečenicu: “Zovem se Bond. James Bond.”.

2. Paul McCartney and Wings – Live And Let Die (Live And Let Die)

Paul McCartney napravio je Bond pjesmu u trenutcima u kojima je doživljavao svoj kreativni vrhunac (koji je započeo u kasnim godinama Beatlesa, a završio desetak godina nakon njihova raspada). S obzirom da je riječ o jednom od najvećih autora u povijesti glazbe, krajnji je rezultat naprosto nevjerojatan. McCartney nas provodi kroz odiseju koja se prostire kroz tri kratka glazbena čina, ispunjenu većim uzbuđenjima od samoga filma, koji u usporedbi razočara.

1. Nancy Sinatra – You Only Live Twice (You Only Live Twice)

Svako malo pojavi se pjesma kojoj su potrebne puke sekunde da vas pomete s nogu. Nekoliko taktova koji određuju sve što trebate znati. Prosječan je film na početku toliko uzdignut pjesmom da se sami manjak kvalitete filma više ni ne primjećuje. Čak i da se zanemari uvod, ostatak pjesme ispunjen je predivnim vokalima koji dodatno ukrašavaju nostalgičan i bogat orkestralni aranžman. Samo dvaput se živi, nedovoljno puta da vam ova pjesma dosadi.



bottom of page